Az AS 920 Sherpa 2WD-t egy rendkívül kis, mindössze 65 cm-es fordulókör jellemzi. Ugyanakkor óránként akár 9450 m² területteljesítményt is elérhet. Ezt többek között a nagy teljesítményű Briggs&Stratton motor teszi lehetővé, amely 2 hengerével és 724 cm3 teljesítményével maximálisan 27 lóerőt képes leadni. Ezenkívül a fűnyíró egy 90cm széles, zárt, függesztett vágóasztallal van felszerelve. Ennek eredményeként a rézsűk tetején sem fekszik fel a gép, és a pengék nem érintkeznek a talajjal. A gép alakja és a vágóasztal elhelyezése lehetővé teszi a szegélyek minél pontosabb nyírását. A zárt vágóasztal a nyesedéket hosszabb ideig tartja a kések közelében és nagyon apróra vágja azt. A kereszt-késrendszer az elhajló vágópengékkel vágja le a nyesedéket, a felső mulcsozó kés pedig tovább aprítja azt. A nyesedék kizárólag hátrafelé, a hátsó kerekek között hagyja el a vágóasztalt. Az AS 920 Sherpa 2WD megbízhatóan vágja és aprítja az akár 150 cm-es növényzetet. A vágási magasság központilag, öt lépésben állítható be, 50-105 mm között.
Az AS 920 Sherpa 2WD hidrosztatikus hajtása lehetővé teszi a fűnyíró sebességének kényelmes és pontos beállítását 0 és 10,5 km/h közötti előre- és 0 és 8,2 km/h között hátramenetben. Különlegesség, hogy a rögzítőfék be van építve a sebességállító karba. Ha a gép megáll egy lejtőn vagy egy dombon, nincs szükség fék használatára, a gép automatikusan lefékez. A hátsó kerék tapadásvesztésekor a differenciálzár bármikor aktiválható egy pedállal, még teljes terhelés esetén is.
A körbefutó csőváz rendkívül magas stabilitást és torziós merevséget biztosít. Így az AS 920 Sherpa 2WD megbízhatóan végzi munkáját még nehéz körülmények között is. Ezenfelül a biztonságos szállításhoz rögzítési pontok vannak beépítve a keretbe. Az üléspozíció még a 190cm magas emberek számára is kényelmes, szinte olyan mint egy autóban. A standard ülésfelfüggesztés gombja lehetővé teszi a csillapító elemmel ellátott rugócsomag pontos beállítását a kezelő egyedi súlyához. Az alacsony ülőhely, az oldalsó fülek és a lehajtható bukókeret megvédik a kezelőt, és valódi biztonságérzetet adnak számukra.
A motor és a hajtás elegendő mennyiségű friss hűtőlevegővel rendelkezik a külön bevezető és elszívó csövek miatt. Amíg a motor felülről szívja be a hűtőlevegőt, és oldalra üríti, a hidrosztatikus hajtás hátulról szívja fel a hűtőlevegőt, és lefelé továbbítja. A két különálló szellőzőkör megakadályozza, hogy a két elem egymásnak adja át a forró levegőt. Ez a rendszer az alkatrészek hosszabb élettartamát és megbízható védelmet nyújt a túlmelegedés ellen, még magas kültéri hőmérsékleten és nehéz felhasználás esetén is.